Vairuotojų pareigos ir etika

https://ketkursai.lt/vairuotoju-pareigos-ir-etika/

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Patarimai ir informacija vairuotojams

https://ketkursai.lt/patarimai-vairuotojams/

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kelių eismo taisyklės 

Galioja 2024 metais 

(paskutiniai pakeitimai įsigalioja nuo 2024-02-01)

https://www.keliueismotaisykles.info/

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Road traffic rules Lithuania 2024

https://www.keliueismotaisykles.info/road-traffic-rules.html

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Правила дорожного движения Литовской Республики 2024

Правила дорожного движения Литовской Р. - KELIŲ EISMO TAISYKLĖS (ketonline.lt)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Pasižvalgykite po egzaminų automobilius

https://regitra.lt/lt/paslaugos/egzaminai/praktiniai-patarimai-ruosiantis-egzaminams/pasizvalgykite-po-egzaminu-automobilius

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Patikrinimo prieš važiavimą klausimai

https://www.regitra.lt/lt/paslaugos/egzaminai/praktiniai-patarimai-ruosiantis-egzaminams/patikrinimo-pries-vaziavima-klausimai

B1, B kategorija

1. Parodykite arba pasakykite, kaip užrakinamas ir atrakinamas vairo užraktas.

2. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar alyvos lygis variklyje yra pakankamas.

3. Parodykite arba pasakykite, kaip tikrinsite, ar veikia vairo stiprintuvas.

4. Parodykite, kaip įjungiamas galinio lango šildymas.

5. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar aušinimo skysčio lygis yra pakankamas.

6. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar veikia stovėjimo stabdys.

7. Pasakykite, kur pilsite langų plovimo skystį.

8. Parodykite, kaip tikrinsite ar veikia priekinio ir galinio (jei yra) langų plovimo sistema.

9. Parodykite arba pasakykite, kaip tikrinsite, ar veikia įspėjamasis garso signalas.

10. Pasakykite, kaip nustatysite ar nėra gedimo stabdžių antiblokavimo sistemoje (ABS)?

11. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar stabdžių skysčio lygis yra pakankamas.

12. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar veikia posūkių signalai.

13. Pasakykite, kaip patikrinsite, ar veikia stabdžių šviesos signalai.

14. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar veikia darbinis stabdys.

15. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar veikia visi žibintai.

16. Pasakykite, kur ieškosite informacijos apie rekomenduojamą oro slėgį padangose.

17. Pasakykite, kaip tikrinsite oro slėgį padangose.

18. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar padangų protektoriaus rašto gylio pakanka, kad saugiai važiuotumėte.

19. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar bendra padangų būklė tinkama saugiai važiuoti.

20. Pasakykite, kaip tikrinsite, ar veikia avarinė šviesos signalizacija.

[peržiūrėti atsakymus]

https://www.ketbilietai.lt/egzaminai-regitroje/klausimai-pries-praktikos-egzamina-regitroje/#B-kategorija

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Praktiniai patarimai ruošiantis egzaminams

https://regitra.lt/lt/paslaugos/egzaminai/praktiniai-patarimai-ruosiantis-egzaminams

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Registracija į vairavimo egzaminus

https://vp.regitra.lt/#/

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Svarbi informacija prieš egzaminus

https://www.regitra.lt/lt/paslaugos/egzaminai/svarbi-informacija-pries-egzaminus

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vairuotojo kompetencijos (video)

https://www.youtube.com/watch?v=hmuOscG9UTg&list=PL328irnqupLMHFNzZqToZEuItUHBV6fjI&ab_channel=REGITRA

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Naudinga mokėti visiems - žmogaus gaivinimo algoritmas!


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Informacija pradedantiesiems vairuotojams, pažeidusiems KET

Informacija pradedantiesiems vairuotojams, pažeidusiems KET | Valstybės įmonė „REGITRA“

Kada reikia baigti papildomus vairuotojų mokymus?

KET reikalavimai, kuriuos pažeidus reikia baigti papildomus mokymus

Informacija nebaigusiems papildomų mokymų

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Motorinės transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo kriterijų bei metodų aprašas

V-223 Dėl Motorinės transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo kriterijų bei metodų apr... (e-tar.lt)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

KRITINĖS KLAIDOS (KK) ir  

BENDROSIOS KRITINĖS KLAIDOS (BKK)

KRITINĖS KLAIDOS

36. Valdymo bei saugos įtaisų ir įrangos naudojimas:

36.1. KK – neužsisega saugos diržo, kai tai yra būtina. Ši KK nevertinama specialioje aikštelėje atliekant manevrus, aprašytus aprašo 2 priede;

36.2. KK – naudojasi mobiliojo ryšio priemone neleistinu būdu;

36.3. KK – naudojasi bet kuriuo saugos įtaisu ir (ar) įranga netinkamai arba nesinaudoja juo, kai tai yra būtina, ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją;

36.4. KK (A1, A2 ir A kategorijos) – važiuoja su nuleista atramine šonine kojele;

36.5. KK (A1, A2, A ir B1 (vairuojama kaip motociklas) kategorijos) – netinkamai naudoja motociklininkui reikalingą aprangą (saugos šalmas, akių, alkūnių, kelių ir pečių apsaugos, pirštinės, batai).

37. Sankabos valdymas:

37.1. KK (A1, A2 ir A kategorijos) – pakelia priekinį ratą, nes blogai valdo sankabą arba per greitai įsibėgėja;

37.2. KK – užgesina variklį ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją.

38. Pavaros pasirinkimas:

38.1. KK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2 ir A) – jungia atbulinės eigos pavarą, kai važiuoja į priekį, arba važiavimo į priekį pavarą, kai važiuoja atbuline eiga, arba transporto priemonės su automatine pavarų dėže stovėjimui skirtą pavarų selektoriaus padėtį, kai transporto priemonė juda;

38.2. KK – pasirenka netinkamą pavarą ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją.

39. Vairo valdymas (visos kategorijos, išskyrus A1, A2, A ir B1 (vairuojama kaip motociklas):

39.1. KK – nesuvaldo (neišlaiko) vairo;

39.2. KK – atitraukia abi rankas nuo vairo, kai transporto priemonė juda. Klaida nevertinama, jei rankos atitraukiamos trumpam (sekundei), nesukeliant potencialiai pavojingos situacijos, pavyzdžiui, kai manevruojant judama labai lėtai.

40. Stabdymas:

40.1. KK – be reikalo staigiai stabdo ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją;

40.2. KK – neišlaiko transporto priemonės vietoje, sustabdęs ją įkalnėje ar nuokalnėje, t. y. leidžia transporto priemonei pariedėti ir greitai nepasitaiso (sudaro potencialiai pavojingą situaciją);

40.3. KK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2, ir A) – stipriai spaudžia stabdžių paminą, taip blokuodamas transporto priemonės ratus bei priversdamas juos slysti, ir greitai nepasitaiso;

40.4. KK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2, A ir B1 (vairuojama kaip motociklas) – įjungia stovėjimo stabdį važiuodamas ir nesuvaldo transporto priemonės;

40.5. KK (A1, A2 ir A kategorijos) – blokuoja priekinį ratą (taip pat ir atlikdamas įsibėgėjimo ir tikslaus sustojimo nurodytoje vietoje manevrą);

40.6. KK (A1, A2 ir A kategorijos) – blokuoja galinį ratą (taip pat ir atlikdamas įsibėgėjimo ir tikslaus sustojimo nurodytoje vietoje manevrą) ir greitai nepasitaiso (užblokuotas ratas čiuožia 1 m ar daugiau);

40.7. KK (A1, A2 ir A kategorijos) – nuolat spaudžia stabdžių paminą arba svirtį (stabdžių signalas veikia gana ilgą laiką), kai transporto priemonė juda. Vertindamas šią KK, egzaminuotojas privalo būti tikras, kad klaida įvyko ne dėl stabdžių signalo jungiklio gedimo. Ši KK nevertinama, kai egzaminuojamasis lėtai atlieka specialiuosius važiavimo siaura juosta, aštuoniuke arba gyvatėle manevrus;

40.8. KK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2, A ir B1 (vairuojama kaip motociklas) – prieš atsistodamas nuo vairuotojo sėdynės išlipimui arba patvirtindamas, jog transporto priemonė parengta palikti stovėti, neįjungia stovėjimo stabdžio (arba automatinės pavarų dėžės selektoriaus atitinkamos padėties), kai neįjungta pavara, kuri leidžia palikti transporto priemonę stovėti saugiai.

41. Padėties pasirinkimas važiuojamojoje dalyje:

41.1. KK – pasirenka netinkamą trajektoriją arba persirikiuoja važiuojamųjų dalių sankirtoje ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją;

41.2. KK – netinkamai lenkia arba apvažiuoja transporto priemonę;

41.3. KK – sustoja, kur sustoti draudžiama;

41.4. KK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2, A) – važiuoja taip, kad trečdalis transporto priemonės ar daugiau be reikalo yra priešpriešinio eismo juostoje;

41.5. KK (C1, C, C1E ir CE kategorijos) – važiuoja toliau nuo važiuojamosios dalies krašto negu antrąja eismo juosta, išskyrus tuos atvejus, kai reikia sukti į kairę, apsisukti, apvažiuoti kliūtį, sustoti (stovėti) vienpusio eismo kelyje;

41.6. KK (A1, A2 ir A kategorijos) – važiuoja per arti priešingų krypčių eismo srautus skiriančios linijos (paženklinta arba nepaženklinta važiuojamoji dalis), eismo juostos linijos ar dešiniojo arba kairiojo važiuojamosios dalies krašto ar kelkraščio, sudarydamas potencialiai pavojingą situaciją. Ši KK taip pat vertinama, kai bet kuri motociklininko kūno dalis yra priešpriešinio eismo juostoje.

42. Padėties pasirinkimas manevruojant:

42.1. KK (B1 ir B kategorija) – pabaigus transporto priemonės pastatymo į stovėjimo vietą lygiagrečiai važiuojamosios dalies kraštui manevrą, bent vienas arčiau važiuojamosios dalies (šaligatvio) krašto esantis transporto priemonės ratas yra toliau kaip 80 cm nuo važiuojamosios dalies (šaligatvio) krašto;

42.2. KK (B1 ir B kategorija) – pabaigus transporto priemonės pastatymo į stovėjimo vietą įstrižai arba statmenai važiuojamosios dalies kraštui manevrą, egzaminuojamojo vairuojama transporto priemonė stovi arčiau kaip 0,3 m arba toliau kaip 1,5 m atstumu nuo greta stovinčios transporto priemonės;

42.3. KK (B1 ir B kategorija) – atlikdamas transporto priemonės pastatymo į stovėjimo vietą lygiagrečiai važiuojamosios dalies kraštui manevrą, nuvažiavo daugiau kaip 5 m nuo priekyje stovinčios transporto priemonės (tarpas tarp egzaminuojamojo vairuojamos transporto priemonės priekio ir priekyje stovinčios transporto priemonės);

42.4. KK (BE, C1, C, C1E, CE, D1, D, D1E ir DE kategorijos) – atliekant aprašo 2 priedo 5 punkte ir 9.2 papunktyje nurodytus specialiuosius važiavimo manevrus, nesugebėjo atlikti specialiojo važiavimo manevro, tris kartus įjungęs atbulinės eigos pavarą;

42.5. KK (BE, C1, C, C1E, CE, D1, D, D1E ir DE kategorijos) – pabaigus specialųjį pastatymo prie rampos (ar kitaip pažymėtos manevro ribos) važiavimo manevrą, transporto priemonė stovi daugiau kaip 1 m atstumu prieš rampos imitatorių (manevro pabaigos ribą);

42.6. KK (D1, D, ir T kategorijos) – pabaigus transporto priemonės pastatymo šonu prie pakylos manevrą, bent vienos keleivių įlaipinimo ar išlaipinimo durys yra toliau kaip 50 cm nuo pakylos (šaligatvio) krašto.

43. Padėties pasirinkimas, sukant į dešinę:

43.1. KK – suka iš tam neskirtos eismo juostos. Jei egzaminuojamasis ketina sukti į dešinę iš lėtėjimo juostos ir nepersirikiuoja į ją iš anksto, tai vertinama kaip padėties pasirinkimo važiuojamojoje dalyje KK;

43.2. KK – užima netinkamą padėtį ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją;

43.3. KK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2 ir A) – suka taip, kad trečdalis transporto priemonės arba daugiau be reikalo išsikiša į priešpriešinio eismo juostą.

44. Padėties pasirinkimas, sukant į kairę:

44.1. KK – suka (apsisuka) iš tam neskirtos eismo juostos. Jei egzaminuojamasis ketina sukti į kairę iš lėtėjimo juostos ir nepersirikiuoja į ją iš anksto, tai vertinama kaip padėties pasirinkimo važiuojamojoje dalyje KK;

44.2. KK – užima netinkamą padėtį ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją;

44.3. KK (visos kategorijos, išskyrus A1, A2 ir A) – suka taip, kad trečdalis transporto priemonės arba daugiau įvažiuojant į posūkį (važiuojamųjų dalių sankirtą) arba išvažiuojant iš posūkio (važiuojamųjų dalių sankirtos) be reikalo išsikiša į priešpriešinio eismo juostą;

44.4. KK (A1, A2 ir A kategorijos) – sukdamas į kairę bet kokia motociklo ar kūno dalimi išsikiša į priešpriešinio eismo juostą ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją.

45. Situacijos stebėjimas ir žvalgymasis:

45.1. KK – nesižvalgo ir nestebi eismo situacijos, prieš važiuojant ir / arba, atsižvelgiant į matomumą ir kitas sąlygas, važiuodamas per geležinkelio pervažą, sankryžą ar kitą vietą, kurioje gali tekti duoti kelią iš dešinės artėjančioms transporto priemonėms, ar įvažiuodamas (išvažiuodamas iš) į kelią iš šalia jo esančių teritorijų;

45.2. KK – nesižvalgo ir nestebi eismo situacijos (nei per veidrodžius, nei per petį), prieš persirikiuodamas, ar kitaip keisdamas važiavimo kryptį, kai transporto priemonė pasislenka į šoną per jos plotį ar daugiau. Ši KK nevertinama, kai persirikiuojama į beprasidedančią eismo juostą jei artėjant prie jos pradžios matyti, jog kliūčių nėra ir neatsiras kol manevras bus atliktas;

45.3. KK – nukreipia žvilgsnį nuo važiavimo krypties ir sudaro pavojingą arba potencialiai pavojingą situaciją, taip pat ir tikrindamas per galinio vaizdo veidrodžius nematomą kelio dalį;

45.4. KK – nesižvalgo ir nestebi aplinkos (nei per veidrodžius, nei per petį) šalia ir už transporto priemonės važiuodamas atbuline eiga.

46. Įspėjamųjų signalų naudojimas:

KK – nerodo arba netinkamai rodo posūkio signalą ir dėl kito eismo dalyvio klaidinimo susidaro pavojinga situacija.

47. Sprendimų priėmimas:

47.1. KK – įvažiuoja ir sustabdo transporto priemonę pėsčiųjų perėjoje, už kurios yra kliūtis (grūstis ar panašiai), arba važiuojamųjų dalių sankirtoje, kurioje arba už kurios yra kliūtis ir trukdo kitų transporto priemonių eismą, arba geležinkelio pervažoje;

47.2. KK – užsidegus geltonam arba raudonam šviesoforo signalui, neišvažiuoja iš važiuojamųjų dalių sankirtos, kai buvo įvažiavęs į ją ketindamas sukti į kairę. Ši KK vertinama, kai egzaminuojamasis nepasinaudoja saugiu tarpu transporto sraute išvažiuoti iš važiuojamųjų dalių sankirtos;

47.3. KK – neduoda kelio (nepraleidžia) transporto priemonėms ar kitiems eismo dalyviams, važiuoja per pėsčiųjų perėją arba pro mokyklinį autobusą neįsitikinęs, kad nėra pėsčiųjų, kuriuos turėtų praleisti. Ši KK nevertinama, jei egzaminuojamasis važiuoja, nes negali duoti kelio dėl kitų eismo dalyvių veiksmų.

48. Saugaus atstumo pasirinkimas:

48.1. KK – laikosi per vieną sekundę (dvi sekundes, jei kelio danga šlapia, apledėjusi, grįsta akmenimis ir pan.) ar mažiau nuvažiuojamo atstumo iki priešais važiuojančios transporto priemonės;

48.2. KK – laikosi per mažo atstumo iki stovinčių, priešpriešiais ar ta pačia kryptimi važiuojančių transporto priemonių, pėsčiųjų, einančių važiuojamąja dalimi, kliūčių važiuojamosios dalies pakraštyje (pavyzdžiui, važiuodamas 50 km/h greičiu laikosi 0,5 m šoninio atstumo iki apvažiuojamos TP);

48.3. KK – važiuodamas ne didesniu kaip 50 km/h greičiu, laikosi mažesnio kaip 1 m šoninio atstumo arba, važiuodamas didesniu nei 50 km/h greičiu, laikosi mažesnio kaip 1,5 m šoninio atstumo iki dviratininko.

49. Greičio pasirinkimas:

49.1. KK – važiuoja daugiau kaip 10 km/h viršydamas leistiną greitį. Ši KK vertinama kai greičio viršijimas truko 3 ar daugiau sekundžių;

49.2. KK – važiuoja per lėtai konkrečioje situacijoje, t. y. daugiau kaip 15 km/h mažesniu, nei leistina, greičiu, kai eismo situacija to nereikalauja. Ši KK taip pat vertinama, kai egzaminuojamasis važiuoja per lėtai, atlikdamas specialiuosius važiavimo manevrus, aprašytus aprašo 2 priede. Ši KK nevertinama, jei egzaminuojamasis saugiai greitėja su transporto srautu arba jei per lėtas važiavimas trunka mažiau kaip 3 sekundes;

49.3. KK – didina greitį, kai yra lenkiamas, ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją;

49.4. KK – važiuoja per greitai, bet neviršija leistino greičio, ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją, taip pat ir važiuodamas atbuline eiga;

50. Eismo reguliavimo signalų, kelio ženklų ir kelių ženklinimo reikalavimų vykdymas:

50.1. KK – nevykdo eismo reguliavimo signalo, kelio ženklo arba kelių ženklinimo reikalavimų. Ši KK taip pat vertinama, jei egzaminuojamojo vairuojama transporto priemonė išvažiuoja už linijos, žyminčios specialiajam važiavimo manevrui skirto ploto ribas arba pabaigus specialiuosius važiavimo manevrus, aprašytus aprašo 2 priedo 3.3 ir 3.4 papunkčiuose, stovi ant (už) stovėjimo vietą žyminčių linijų, jei stovėjimo vieta paženklinta;

50.2. KK – sustabdo transporto priemonę už „Stop“ linijos ar važiuojamųjų dalių sankirtos krašto tokiu atstumu, kad sudaro potencialiai pavojingą situaciją. Ši KK taip pat vertinama, jei egzaminuojamasis, atlikdamas įsibėgėjimo ir tikslaus sustojimo nurodytoje vietoje manevrą, pravažiuoja sustojimo vietą žyminčią liniją (gaireles);

51. Nuoseklumas (BE, C1E, CE, D1E ir DE kategorijos):

51.1. KK – nesugeba atkabinti arba prikabinti priekabos;

51.2. KK – praleidžia dalį veiksmų, taip sudarydamas potencialiai pavojingą situaciją:

51.2.1. nepanaudoja stovėjimo stabdžio;

51.2.2. neatlieka sukabinimo patikrinimo manevro;

51.2.3. nepakelia arba nenuleidžia atramų ar neužfiksuoja pakėlimo rankenos;

51.2.4. neįsitikina, kad sukabinimo įtaiso kablio arba smaigo užrakto žiotys uždarytos arba atidarytos, kai to reikia;

51.2.5. nenaudoja ratų atsparų, kai to reikia;

51.2.6. neatjungia ir neuždaro arba nesujungia žarnų ar kabelių;

51.2.7. (C1E, CE, D1E ir DE kategorijos) prieš pradėdamas važiuoti neįsitikina, ar oro slėgis sistemoje pasiekė tinkamą lygį.

52. Pusiausvyra ir motociklo valdymas (A1, A2 ir A kategorijos):

52.1. KK – krenta nuo motociklo arba jį paguldo;

52.2. KK – neišlaiko pusiausvyros arba nesuvaldo motociklo ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją;

52.3. KK – nesugeba tinkamai pastatyti motociklo ant stovėjimo kojelių ar šoninės atramos;

52.4. KK – nesugeba atlikti specialiojo važiavimo manevro nesustodamas;

52.5. KK – išvažiuoja už kūgiais pažymėtos eismo juostos ribų arba nesilaiko kūgių apvažiavimo trajektorijos, atliekant specialiuosius važiavimo manevrus, aprašytus aprašo 2 priede.

53. Sėdėsena (A1, A2, A ir B1 (vairuojama kaip motociklas) kategorijos):

53.1. KK – atitraukia abi rankas nuo vairo, kai motociklas važiuoja;

53.2. KK – padeda kojas ant paminų kitaip, nei skirta kojoms naudoti valdymo įtaisuose.

BENDROSIOS KRITINĖS KLAIDOS

54. BKK – egzaminuotojo įsikišimas žodžiu arba fiziškai, kad:

54.1. būtų išvengta eismo įvykio;

54.2. būtų išvengta pavojingos situacijos dėl neadekvataus transporto priemonės valdymo, galinčio sukelti grėsmę eismo saugumui;

54.3. padėtų egzaminuojamajam bet kokioje egzamino dalyje dėl jo nesugebėjimo, t. y. atliktų už jį veiksmus, kai tai yra būtina saugiam eismui užtikrinti, arba dėl neadekvataus laiko, reikalingo egzaminui užbaigti.

55. BKK – susidūrimas. Tai situacija, kai egzaminuojamojo vairuojama transporto priemonė susiduria (užvažiuoja) su kitu objektu arba (A1, A2, A kategorijos) kliudo objektą savo kūnu. Ši BKK taip pat vertinama užvažiavus vienu arba daugiau ratų ant šaligatvio krašto (bortelio).

56. BKK – pavojinga situacija. Egzaminuojamojo veiksmų sudaryta pavojinga situacija, dėl kurios kiti eismo dalyviai (taip pat ir pėstieji) priversti imtis veiksmų, kad išvengtų susidūrimo arba kitokio pavojaus.

57. BKK – privalomų nurodymų nevykdymas. Egzaminuojamasis nevykdo tikrinančių pareigūnų (reguliuotojų) nurodymų.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -